• +48 32 280 15 72, +48 604 486 809
  • kontakt@wynajemtelebimow.com.pl

Papier wyparty z branży reklamowej?

Papier wyparty z branży reklamowej?

Zdobycze postępu technologicznego widoczne wkroczyły do naszego życia na stałe. Branża reklamowa dzięki niemu zawdzięcza swój dynamiczny rozwój. Innowacyjne formy przekazu są coraz skuteczniejsze, efektywniej oddziałują na odbiorców, z którymi nadawca chce nawiązać emocjonalną więź, która zbudowana jest jedynie na pozytywnych wydarzeniach.

Papier wyparty z branży reklamowej?

Materiały POS w dalszym ciągu odgrywają wiodącą rolę w branży reklamowej. Mimo to, twórcy reklamy zewnętrznej szukają coraz to nowych nośników skutecznie trafiających do świadomości odbiorców. Billboardy, plakaty oraz inne papierowe nośniki reklamowe mają uznaną pozycję na rynku. Ich wartość podnoszą jednak innowacyjne rozwiązania świetlne oraz zapachowe. Z czasem mają być one wyparte przez nowoczesną technologię – Digital Out of Home.

Czy zastosowanie cyfrowych nośników reklamowych ma szansę skutecznie docierać do Klientów? W Polsce widoczne są tendencje wykorzystywania ekranów cyfrowych w miejscach publicznych typu lotniska, galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe. Czy mniejsze firmy również zainteresują się tym typem nośników?

Stany Zjednoczone stały się pierwszym krajem, w którym zdecydowano się wykorzystać specjalne telewizory w celu wyświetlania reklam. Niestety, do tej pory nie są znane wyniki tego doświadczenia. Od tego czasu ekrany LED oraz LCD stały się ostoją rynku reklamowego.

Digital Signage – pozytywnym krokiem naprzód

Polski rynek reklamowy w roku 2012 skorzystał z usług blisko 15 tysięcy ekranów pozwalających na wyświetlanie obrazu cyfrowego – podaje Polish Digital Signage Assosation. Na chwilę obecną w użyciu jest ponad 60 tysięcy ekranów. Ta liczba z każdym kolejnym dniem staje się coraz większa. Digital Signage to wybór pokonujący wszystkie ograniczenia – rozwiązanie reklamowe nowej generacji. Proces wymiany treści reklamowej w tradycyjny sposób składa się z wielu etapów. Nowoczesne techniki dopasują przekaz do naszych indywidualnych potrzeb znacznie szybciej i łatwiej. Możliwe będzie także rotowanie poszczególnymi treściami, bez żadnego uszczerbku dla haseł lub grafiki. Cyfrowe nośniki pozwalają na emisję przekazu w dużo bardziej kreatywny sposób.

Cyfrowe nośniki reklamowe stają się godnymi następcami przestarzałych form typu plansze oraz billboardy. Nie należy pomijać w tym przypadku także wystaw sklepowych, ponieważ Klienci są przeważnie wzrokowcami. Jeżeli ekspozycja będzie estetyczna pod kątem wizualnym, będzie wywierać wpływ na konsumenta, co jest celem każdego sprzedawcy. Obraz cyfrowy w porównaniu z zwykłymi manekinami pozwala przez swoją ruchomość jeszcze intensywniej oddziaływać na ludzi, przez co gwarantuje jeszcze lepsze wyniki – nie ulega to żadnym wątpliwościom.

Czy pojawienie się systemu Digital Signage oznacza koniec tradycyjnych nośników reklamowych? W niedługiej perspektywie nie jest to prawdopodobne – potrzeba na to więcej czasu. Międzynarodowi giganci podążają za trendami, dlatego oferują swoje towary i usługi w nowoczesny sposób, godny XXI wieku. Małe i średnie przedsiębiorstwa zdecydują się na taki krok za jakiś czas, jeżeli wpłynie na nich silnych autorytet. Nadchodzące lata zwiastują diametralne zmiany w branży reklamowej. Dopiero wtedy można będzie się pokusić o analizę pozycji tradycyjnych nośników reklamowych.

admin
admin